Skip to Store Area:

Veel gestelde vragen

  • Wat zijn de verzendkosten?
  • Hoe plaats ik een bestelling?
  • Hoe is mijn bestelling verpakt?
  • Op welke manier kan ik betalen?
  • Ik wil een fiets graag ruilen. Is dat mogelijk?
  • Retour sturen en geld terug
  • Wat is de levertijd?
  • Heb ik garantie?
  • Ik heb een cadeaubon, hoe kan ik deze inleveren?
  • Mijn vraag staat niet bij de veelgestelde vragen en ik wil graag meer informatie?
Wat zijn de verzendkosten?
Voor alle bestellingen wordt een bedrag van 12,50 euro per bestelling aan verzendkosten gerekend. DIt geldt zowel voor de Nederlandse martk als voor de Belgische markt.  
Hoe plaats ik een bestelling?
Klik op het artikel van je keuze. Klik vervolgens op 'bestel nu'. Je komt nu op een pagina waar je kunt zien wat je in je winkelmandje verzameld hebt.
Hier kun je kiezen of je verder wilt winkelen, de artikelen in het winkelmandje wilt bewaren tot een volgende keer of wilt betalen.
Als je kiest voor betalen, word je automatisch doorgestuurd naar de beveiligde betaalomgeving. Vervolgens kom je weer terug op de site. Klik op 'verder' en de bestelling is afgerond.
Hoe is mijn bestelling verpakt?
De fiets wordt afgeleverd in een handzame kartonnen doos. De fiets is voor 85% afgemonteerd. In de meeste gevallen hoeft u alleen het voorwiel, het zadel en de trappers erop te zetten. Losse onderdelen van de fiets zijn verpakt in plastic. In de doos treft u tevens een handleiding aan om de fiets eenvoudig af te monteren.
Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt betalen op de volgende manieren:
-IDEAL: dit is de beveiligde betaalsite van de samenwerkende banken ABN-AMRO, Postbank, ING, Fortis, SNS en Rabobank. Je wordt omgeleid naar je eigen vertrouwde betaalomgeving waar je de betaling kunt verrichten. Vervolgens keer je automatisch weer terug naar de winkel.
Zodra de betaling geaccepteerd is uitgevoerd, worden de artikelen verstuurd.
Ik wil een fiets graag ruilen. Is dat mogelijk?
Ja hoor, dat kan. Je hebt recht op een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Binnen deze periode kunnen de artikelen zonder opgaaf van reden retour gezonden worden. Zend dan een e-mail naar info@velospecials.nl met de naam van het betreffende product en het ordernummer.  U ontvangt dan per email de verdere instructies.
Het product wordt zo snel mogelijk omgeruild voor een ander product of het bedrag van het product wordt binnen zeven werkdagen teruggestort.
De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Niet voldoende gefrankeerde artikelen worden niet in ontvangst genomen en daarom ook niet gecrediteerd.
Retour sturen en geld terug
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de produkten. Zend dan een e-mail naar info@velospecials.nl met de naam van het betreffende product, het ordernummer en uw telefoonnummer. Verzend vervolgens binnen 14 dagen na ontvangst het voldoende gefrankeerde product retour. Na ontvangst van uw retourmail krijgt u van ons een email met verdere instructies. Let op de produkten moeten wel in dezelfde staat zijn en voorzien van originele verpakking, labels en prijskaartje. Vermeld op de factuur uw bankrekening nummer en de reden van het retour zenden. Het aankoopbedrag minus de  verzendkosten wordt zo snel mogelijk terug gestort, doch altijd binnen 7 dagen na ontvangst van het onbeschadigde product door Velospecials.nl.
Wat is de levertijd?
Alle artikelen op onze site zijn leverbaar. Wij rijden eenmaal per week vanuit Italie met een vrachtwagen Italiaanse Velospecials naar Nederland. Dit betekent dat we een levertijd hebben van ongeveer 1 week.  In het naseizoen en de winter rijden we eenmaal per twee weken en kan de levertijd iets langer zijn. Wilt u weten wanneer de eerstvolgende leverdatum is, mail ons gerust. Wij maken met u persoonlijk een afspraak wanneer wij de fiets bij u kunnen afleveren.
Verzending via de Graaf: Hoe werkt het?
Voor Nederland en Belgie werken we met Transportbedrijf de Graaf. De Graaf Logistics is een familibedrijf dat zich ontwikkeld heeft tot een moderne logistieke dienstverlener met meer dan 100 medewerkers. Met deze dienstverlening wil DGL haar klanten op een langdurige manier binden door het leveren van een hoge kwaliteit met een grote mate van flexibiliteit en door te voldoen aan de wettelijke eisen. 
We werken bewust met De Graaf omdat we willen dat uw fiets met de nodige zorg wordt afgeleverd.  Bij de Graaf weten we dat dat het geval zal zijn. 
De chauffeur van de Graaf komt uw bestelling op het door uw aangegeven adres bezorgen. Indien u heeft betaald met iDeal vraagt de chauffeur alleen een handtekening als bewijs dat u de bestelling heeft ontvangen. Mocht u niet thuis zijn, dan komt de chauffeur de volgende dag weer om het product nogmaals aan te bieden. Bent u dan weer niet thuis, dan ontvangt u een briefje met instructies en hoe u contact op kunt nemen met de pakket dienst om uw bestelling alsnog te ontvangen.  
Heb ik garantie?
Velospecials neemt ten aanzien van het geleverde de fabrieksgarantie over van de Fabrikant van het betreffende product.  De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik voor andere dan normale doeleinden, van buiten komende oorzaken of normale slijtage. Door reparatie en/of vervangen gaat de garantietermijn niet opnieuw in. Tenzij u uitdrukkelijk anders is aangegeven. Voor overige garantiebepalingen wordt verwezen naar de regelingen en vorderingen die de wet aan Velofiets stelt. Garantie geldt op het frame en op de voorvork. Indien er overige problemen verholpen moeten worden, betaalt u alleen voor de onderdelen.
Ik heb een Cadeaubon, hoe kan ik deze inwisselen?
Cadeaubonnen kunnen ingewisseld worden tijdens het afrekenproces. In de winkelwagen is een veld opgenomen met daarvoor 'Cadeaubon'. Op uw cadeaubon staat een code, dat is de code die u hier in kunt vullen. Als u er naast op de knop pas toe klikt, zult u zien dat de cadeaubon op het totale bedrag van de winkelwagen in mindering wordt gebracht. Let op, cadeaubonnen kunnen maar 1 keer worden gebruikt. Cadeaubonnen kunnen alleen ingewisseld worden bij de bestelling van een nieuwe fiets. 


Mijn vraag staat niet bij de veelgestelde vragen en ik wil graag meer informatie.
Mail naar info@velospecials.nl en we doen ons uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.